Allmänna villkor för försäljning till konsumenter
Allmänna villkor för handelsföretaget Canna b2b s.r.o., Žižkova 708, 261 01, Příbram II, Tjeckien, ID-nummer: 02023024, registrerat i handelsregistret som upprätthalls av den kommunala domstolen i Prag under sp. C 214621 (nedan kallad ”Säljaren”) för försäljning av varor via onlinebutiken som finns pa internetadressen www.cannabizoo.com till fysiska eller juridiska personer - entreprenörer som agerar inom sin affärsverksamhet (nedan kallad ”Köparen”) ((nedan kallad ”GTC-C”)
I. Inledande bestämmelser
1. GTC-C reglerar avtalsparternas ömsesidiga rättigheter och skyldigheter som uppstar i samband med eller pa grundval av köpeavtalet eller serviceavtalet (nedan kallat "avtalet") som ingatts mellan säljaren och en fysisk person - konsument med hjälp av säljarens e-shop. Säljaren driver e-shopen pa Internetadressen www.cannabizoo.com via webbgränssnittet (nedan kallat "E-shopens webbgränssnitt").
2. GTC-C reglerar vidare de avtalsslutande parternas rättigheter och skyldigheter vid användning av Säljarens webbplats pa www.cannabizoo.com (nedan kallad "Webbplatsen") och andra relaterade rättsliga förhallanden.
3. GTC-C gäller inte för fall där den person som avser att köpa varor eller kräva tjänster fran Säljaren agerar inom ramen för sin affärsverksamhet när han eller hon beställer varorna eller tjänsterna eller om personen är en juridisk person. I sadana fall ska det ingangna avtalet regleras av de allmänna affärsvillkoren för affärsrelationer med fysiska personer - företagare eller juridiska personer, som kan hittas här.
4. Bestämmelser som avviker fran GTC-C kan avtalas i Avtalet. Avvikande bestämmelser i Avtalet ska ha företräde framför bestämmelserna i AGB-C.
5. GTC-C utgör en integrerad del av Kontraktet. Avtalet och GTC-C är upprättade pa tjeckiska. Avtalet kommer att ingas pa tjeckiska.
6. Säljaren kan ändra eller komplettera ordalydelsen i GTC-C. Denna bestämmelse paverkar inte de rättigheter och skyldigheter som uppstar under giltighetstiden för GTC-C:s tidigare lydelse.
II. Användarkonto
1. Köpare som har registrerat sig pa Webbplatsen kan komma at sitt användargränssnitt. Köparen kan beställa varor eller tjänster fran sitt användargränssnitt (nedan kallat "Användarkonto"). Om E-butikens webbgränssnitt tillater det kan Köparen ocksa beställa varor eller tjänster utan registrering, direkt fran E-butikens webbgränssnitt.
2. När Köparen registrerar sig pa Webbplatsen och beställer varor eller tjänster är Köparen skyldig att ange all information korrekt och sanningsenligt. Köparen är skyldig att uppdatera de uppgifter som anges i användarkontot vid varje ändring av dessa. De uppgifter som Köparen lämnar i Användarkontot och vid beställning av varor eller tjänster kommer att betraktas som korrekta av Säljaren.
3. Om Köparen fyller i uppgifter om en juridisk person (företagsnamn, organisationsnummer och skatteregistreringsnummer), kommer Säljaren att betrakta Köparens handling som gjord pa uppdrag av den juridiska personen och kommer att behandla den juridiska personens beställning i enlighet med punkt 3 i artikel I. häri.
4. Tillgang till Användarkontot säkras genom ett användarnamn och lösenord. Köparen är skyldig att upprätthalla sekretess avseende uppgifter som är nödvändiga för att fa tillgang till hans eller hennes användarkonto och noterar att säljaren inte är ansvarig för att köparen bryter mot denna skyldighet.
5. Köparen har inte rätt att tillata tredje part att använda Användarkontot.
6. Säljaren kan säga upp Användarkontot, särskilt om Köparen inte har använt sitt Användarkonto pa mer än 1 (i ord: ett) ar eller om Köparen bryter mot sina skyldigheter enligt det ingangna Avtalet (inklusive GTC-C).
7. Köparen är medveten om att Användarkontot kanske inte är tillgängligt kontinuerligt, särskilt pa grund av nödvändigt underhall av Säljarens hard- och mjukvaruutrustning eller nödvändigt underhall av tredje parts hard- och mjukvara.
III. Ingaende av avtal
1. Webbgränssnittet för E-shop innehaller en lista över varor och tjänster som erbjuds av Säljaren, inklusive deras priser. Priserna pa varorna och tjänsterna anges inklusive mervärdesskatt. De inkluderar ocksa alla relaterade avgifter och, om tillämpligt, alla licensavgifter och royalties. Erbjudandet om varor och tjänster, liksom priserna pa de erbjudna varorna och tjänsterna, förblir giltiga under hela den period för vilken de visas i E-shops webbgränssnitt. Denna bestämmelse ska inte begränsa Säljarens möjlighet att inga Avtal pa individuellt överenskomna villkor.
2. Alla erbjudanden om försäljning av varor och tillhandahallande av tjänster som läggs in i E-shopens webbgränssnitt är icke-bindande och Säljaren har ingen skyldighet att inga ett Avtal om försäljning av varorna eller tillhandahallande av tjänsterna.
3. Webbgränssnittet för E-shop anger ocksa kostnaden för förpackning och leverans av varor och tjänster. Information om kostnader i samband med förpackning och leverans av varor och tjänster som visas i E-shops webbgränssnitt gäller endast för varor och tjänster som levereras inom Tjeckiens territorium.
4. För att beställa varorna eller tjänsterna ska Köparen fylla i beställningsformuläret i webbgränssnittet för E-shop. I synnerhet maste följande information anges i formuläret:
- beställda varor och tjänster (Köparen ska "lägga" de beställda varorna eller tjänsterna i online-kundvagnen i webbgränssnittet för E-shop);
- metod för betalning av priset pa varor och tjänster, önskat sätt för leverans av de beställda varorna och tjänsterna; och
- information om kostnader i samband med leveransen av de beställda varorna och tjänsterna
(nedan gemensamt kallade "Beställningen").
5. Innan Beställningen skickas till Säljaren har Köparen möjlighet att kontrollera och, om nödvändigt, ändra de uppgifter som han eller hon angett i Beställningen; detta ger Köparen möjlighet att identifiera och korrigera misstag som gjorts vid ifyllandet av Beställningen. Köparen skickar sedan Beställningen till Säljaren genom att klicka pa knappen "Skicka". Säljaren kommer att betrakta de uppgifter som anges i Beställningen som korrekta. Efter att ha mottagit Ordern kommer Säljaren omedelbart att bekräfta mottagandet av Ordern genom att skicka Köparen ett bekräftelsemeddelande till Köparens e-postadress som anges i Användargränssnittet eller i Ordern (nedan kallad "Köparens e-postadress").
6. Säljaren har alltid rätt att, beroende pa Beställningens art (mängd varor, omfattning av tjänster, pris, beräknade leveranskostnader), be Köparen att ytterligare bekräfta Beställningen (t.ex. skriftligen eller per telefon).
7. Avtalsförhallandet mellan Säljaren och Köparen uppstar vid leverans av Orderbekräftelsen (accept), som Säljaren skickade till Köparen via e-post till Köparens E-postadress.
8. Köparen bekräftar att Säljaren inte har nagon skyldighet att inga ett Avtal, särskilt med personer som tidigare väsentligt brutit mot sina skyldigheter gentemot Säljaren.
9. Köparen samtycker till användning av fjärrkommunikationsenheter för ingaende av Avtalet. Kostnader som uppstar för Köparen vid användning av fjärrkommunikationsenheter i samband med ingaende av Avtalet (kostnad för Internetanslutning, kostnad för telefonsamtal) ska bäras av Köparen.
10. Om inte annat anges för den aktuella tjänsten, far Säljaren börja tillhandahalla den beställda tjänsten även före utgangen av den period som tillats för att franträda Avtalet.
IV. Pris för varor och tjänster, betalningsvillkor
1. Priset pa varor och tjänster och eventuella kostnader i samband med leverans av varor eller tillhandahallande av tjänster enligt Avtalet kan betalas av Köparen till Säljaren pa följande sätt:
- kontant betalning vid leverans pa den plats som anges av Köparen i Beställningen;
- icke-kontant betalning till Säljarens konto: IBAN: CZ73 2010 0000 0026 0256 6393, SWIFT: FIOBCZPPXXX (för betalningar i EUR) hos Fio Banka (nedan kallat "Säljarens konto");
- icke-kontant betalning till Säljarens konto nr 2702566390/2010, IBAN: CZ04 2010 0000 0027 0256 6390, SWIFT: FIOBCZPPXXX (för betalningar i CZK) hos Fio Banka (nedan "Säljarens konto");
- Icke-kontant betalning via GoPay-betalningssystemet;
2. Tillsammans med priset pa varor eller tjänster ska köparen ocksa betala till säljaren de kostnader som är förknippade med förpackning och leverans av varor eller tillhandahallande av tjänster till det överenskomna beloppet. Om inte annat uttryckligen anges ska det angivna priset anses inkludera de kostnader som är förknippade med leverans av varorna eller tillhandahallande av tjänsterna och inkludera eventuella licensavgifter.
3. Vid kontant betalning eller kontant/avhämtning vid leverans ska priset betalas vid övertagandet av de beställda varorna eller tjänsterna. Vid icke-kontant betalning ska priset betalas inom 7 (i ord: sju) dagar fran det att avtalet ingatts.
4. Om Köparen väljer en icke-kontant betalning är han eller hon skyldig att ange transaktionens rörliga symbol när priset pa varor och tjänster betalas. I händelse av en icke-kontant betalning uppfylls Köparens skyldighet att betala priset vid den tidpunkt da det relevanta beloppet krediteras Säljarens konto.
5. Säljaren kan begära betalning av priset i sin helhet innan han skickar varorna eller tillhandahaller tjänsten till köparen.
6. Eventuella rabatter pa priset som säljaren beviljar köparen kan kombineras.
7. Om det är brukligt i affärspraxis eller om det fastställs i allmänt bindande lagbestämmelser, kommer Säljaren att utfärda ett skattedokument - faktura till Köparen för betalningar som gjorts enligt Avtalet. Säljaren är momspliktig. Säljaren kommer att utfärda skattedokumentet - fakturan till Köparen efter att Köparen har betalat priset för Beställningen och kommer att skicka dokumentet i elektronisk form till Köparens e-postadress eller bifoga det till den skickade Beställningen.
V. Aterkallande av kontrakt
1. Köparen bekräftar att i enlighet med avsnitt 1837 i lag nr 89/2012 Sb., Civil Code, i dess ändrade lydelse (nedan kallad "Civil Code"), kan Köparen, som konsument, inte dra sig ur ett köpeavtal:
a) för tillhandahallande av tjänster om de utfördes med konsumentens föregaende uttryckliga samtycke före utgangen av tidsfristen för angerrätt och entreprenören informerade konsumenten innan avtalet ingicks om att konsumenten därmed skulle förlora rätten att angra avtalet,
b) för leverans av varor eller en tjänst vars faktiska värde är beroende av fluktuationer pa finansmarknaden som entreprenören inte kan kontrollera och som kan inträffa under tidsfristen för angerrätt,
c) för leverans av alkoholhaltiga drycker som kan levereras först efter trettio dagar och vars faktiska värde är beroende av fluktuationer pa finansmarknaden som entreprenören inte kan kontrollera,
d) för leverans av varor som modifierats enligt konsumentens specifikationer eller personifierats,
e) för leverans av varor som snabbt förfaller, samt varor som oaterkalleligt blandats med andra varor efter leveransen,
f) för reparations- eller underhallsarbete som utförs pa konsumentens begäran pa en plats som konsumenten anvisar; detta gäller dock inte vid senare reparationer än de begärda eller leverans av andra reservdelar än de begärda,
g) för leverans av varor i förseglade förpackningar som konsumenten öppnat efter leverans och som av hygieniska skäl inte är lämpliga att returnera,
h) för leverans av ljud- eller videoinspelningar eller datorprogram om deras originalförpackning öppnades av konsumenten efter leverans,
i) för tillhandahallande av tidningar, tidskrifter eller magasin,
j) för boende, transport, catering eller fritidsaktiviteter om entreprenören tillhandahaller tjänsten eller varorna vid ett visst datum eller tid,
k) som ingas vid en offentlig auktion i enlighet med lagen om offentliga auktioner, eller
l) för leverans av digitalt innehall som inte levereras pa ett materiellt medium om det levererades med konsumentens uttryckliga förhandsgodkännande före tidsfristen för att dra sig ur avtalet och om entreprenören informerade konsumenten innan avtalet ingicks att konsumenten därmed kommer att förlora angerrätten.
2. Om aterkallelse av avtalet inte utesluts av bestämmelserna i artikel V. första stycket eller inte är möjligt av andra skäl, kan köparen aterkalla avtalet i enlighet med bestämmelserna i avsnitt 1829 och seq. i civillagen inom 14 (i ord: fjorton) dagar fran den dag da köparen, eller en person som utsetts av köparen, accepterade leveransen. För att angerfristen ska iakttas ska meddelandet om utövande av angerrätten skickas före utgangen av den relevanta perioden. Köparen kan skicka meddelandet om franträde av Avtalet till Säljarens adress, inklusive, men inte begränsat till, adressen till Säljarens affärslokaler) eller Säljarens e-postadress contact@cannabizoo.com. Köparen kan ocksa använda formuläret för aterkallande av avtalet, som är en del av GTC-C.
3. Om Köparen franträder avtalet i enlighet med andra stycket i artikel V. i GTC-C, annulleras avtalet fran början. Varorna maste returneras till Säljaren inom 14 (i ord: fjorton) dagar fran det att Köparen har skickat meddelandet om franträde av Avtalet till Säljaren. Varorna maste returneras till Säljaren oskadade och inte slitna och i sin originalförpackning, om möjligt. Köparen ska bära kostnaden för att returnera varorna om varornas natur inte tillater att de returneras genom en vanlig metod. Den maximala kostnaden för att returnera sadana varor uppskattas till CZK 10 000 (i ord: tiotusen tjeckiska kronor) / EUR 400 (i ord: fyrahundra euro).
4. Om Köparen franträder Avtalet i enlighet med andra stycket i artikel V. i GTC-C, ska Säljaren aterbetala de mottagna medlen till Köparen senast 14 (med ord: fjorton) dagar efter att Köparen franträdde Avtalet (i händelse av ett Avtal om köp av varor senast 14 dagar efter mottagandet av de returnerade varorna eller bevis för att Köparen har skickat tillbaka varorna till Säljaren, beroende pa vilket som inträffar först). Säljaren ska aterbetala beloppet som en icke-kontant överföring till det konto som anges av Köparen (savida inte Köparen anger en annan betalningsmetod, förutsatt att en sadan annan metod inte medför nagra ytterligare kostnader för Säljaren). Det aterbetalade beloppet ska inkludera eventuella kostnader för att returnera leveransen till säljaren (förutom extra kostnader som uppstar till följd av att köparen väljer en annan leveransmetod än den billigaste standardleveransmetoden som erbjuds av säljaren). Säljaren kan ocksa aterbetala det belopp som betalats av Köparen när Köparen returnerar varorna.
5. Köparen bekräftar att om de varor som returneras av Köparen är skadade, slitna, delvis förbrukade eller deras värde pa annat sätt minskat till följd av att varorna hanterats pa annat sätt än vad som är nödvändigt för att bekanta sig med varornas natur och egenskaper, inklusive deras funktionalitet, har Säljaren rätt till ersättning för den uppkomna skadan fran Köparen. Säljaren far ensidigt kvitta sitt krav pa skadestand mot Köparens krav pa aterbetalning av priset eller del därav. I händelse av tillbakadragande fran ett avtal om tjänster vars utförande redan har börjat, men ännu inte har tillhandahallits helt, är köparen skyldig att betala en proportionell del av priset för redan tillhandahallna tjänster och i händelse av tillbakadragande har köparen endast rätt till aterbetalning av den aterstaende delen av det pris han eller hon betalade för tjänsten.
6. Fram till dess att Köparen har mottagit varorna eller en tjänst har tillhandahallits honom eller henne, kan Säljaren när som helst franträda Avtalet. I sadant fall ska Säljaren aterbetala köpeskillingen till Köparen utan onödigt dröjsmal genom överföring av kontanter till det konto som anges av Köparen.
7. Om en gava ges till Köparen tillsammans med varorna eller en tjänst, ingas gavobrevet mellan Säljaren och Köparen med förbehallet att om Köparen drar sig ur Avtalet, kommer gavobrevet avseende en sadan gava att bli verkningslöst och Köparen kommer att vara skyldig att returnera den givna gavan till Säljaren tillsammans med varorna. I detta fall förbehaller sig Säljaren rätten att aterbetala priset eller del därav först efter att ha mottagit den tillhandahallna gavan.
VI. Transport, leverans av varor och tillhandahallande av tjänster
1. Metoden för leverans av varor och tillhandahallande av tjänster bestäms av Säljaren, savida inte annat anges i Avtalet. Om transportmetoden arrangeras pa Köparens begäran, kommer Köparen att bära risken och eventuella extra kostnader som är förknippade med denna transportmetod.
2. Om Säljaren enligt Avtalet är skyldig att leverera varorna till en plats eller tillhandahalla överenskomna tjänster pa en plats som Köparen anger i Beställningen, ska Köparen ta över de levererade varorna eller tillata tillhandahallande av tjänsterna pa sadana överenskomna platser. Om Köparen inte tar över varorna vid leverans kan Säljaren ta ut en lagringsavgift pa 100 CZK (i ord: hundra tjeckiska kronor) och har ocksa rätt att dra sig ur Avtalet.
3. Om varorna av skäl som beror pa Köparen maste levereras upprepade ganger eller pa ett annat sätt än vad som anges i Beställningen, ska Köparen betala de kostnader som är förknippade med den upprepade leveransen av varorna eller de kostnader som är förknippade med det alternativa leveranssättet.
4. När Köparen tar över varorna fran transportören är Köparen skyldig att kontrollera varuförpackningens integritet och, om Köparen upptäcker nagra defekter, omedelbart informera transportören. I händelse av skada pa förpackningen som tyder pa obehörigt inträde i försändelsen är köparen inte skyldig att ta över försändelsen fran transportören. Genom att underteckna följesedeln bekräftar Köparen att emballaget till den försändelse som innehaller godset inte har skadats.
5. Parternas övriga rättigheter och skyldigheter med avseende pa transport av varor kan regleras av Säljarens särskilda leveransvillkor, om de utfärdats av Säljaren.
6. Säljaren har rätt att börja tillhandahalla den beställda tjänsten först efter det att säljaren har fatt betalt för tjänsten.
VII. Ansvar för fel och brister, garanti
1. Parternas rättigheter och skyldigheter avseende Säljarens ansvar för fel, inklusive Säljarens garantiansvar, regleras av tillämpliga allmänt bindande rättsliga bestämmelser, i synnerhet av relevanta bestämmelser i Civil Code. Säljaren lämnar en 24 manaders (i ord: tjugofyra manader) garanti pa konsumentvaror och en 6 manaders (i ord: sex manader) garanti pa beställda tjänster.
2. Säljaren är ansvarig gentemot Köparen för att den salda varan eller tillhandahallna tjänsten överensstämmer med Avtalet, i synnerhet för att varan eller tjänsten är fri fran defekter. Överensstämmelse med Avtalet innebär att den salda produkten är av den kvalitet och har de egenskaper som överenskommits i Avtalet, är lämplig för sitt ändamal och överensstämmer med den beskrivning som givits av Säljaren, tillverkaren eller dess representant, uppfyller kraven i lagstadgade bestämmelser och levereras i lämplig kvantitet, omfattning eller vikt.
3. Om varorna eller tjänsterna inte överensstämmer med Avtalet vid mottagandet av Köparen (nedan "Bristande överensstämmelse med Avtalet"), har Köparen rätt till leverans av nya varor eller leverans av saknade varor eller nytt tillhandahallande av tjänsten utan defekter, borttagning av defekter genom reparation av varorna, en tillräcklig rabatt pa priset eller att dra sig ur Avtalet i enlighet med de villkor som anges i Säljarens klagomalsförfarande (nedan "Klagomalsförfarandet"), som kan ses här. När Köparen meddelar Säljaren om felet eller omedelbart efter meddelandet, meddelar Köparen Säljaren vilken rätt han eller hon har valt som korrigering. Köparen far inte ändra det valda alternativet utan säljarens samtycke, med undantag för fall där köparen har begärt reparation av ett fel och felet visar sig vara irreparabelt. Om Köparen inte väljer sin rätt i tid, kommer Säljaren att fortsätta i enlighet med de relevanta bestämmelserna i tillämplig lagstiftning.
4. Med undantag för lättfördärvliga eller begagnade varor är Säljaren ansvarig gentemot Köparen för fel som uppstar som Brist pa överensstämmelse med Avtalet efter mottagandet av varan under garantiperioden (garantin).
5. Vid avtal om tjänster är Säljaren ansvarig gentemot Köparen för fel som uppkommit pa grund av bristande avtalsenlighet efter tillhandahallandet av tjänsten under garantiperioden (garantin) i enlighet med första stycket i artikel VII. i GTC-C.
6. Det anses inte vara ett fel som orsakar Bristande överensstämmelse om de levererade varorna eller den tillhandahallna tjänsten inte har nagra egenskaper, egenskaper eller inte är av kvalitet utöver den niva eller omfattning som uttryckligen anges.
7. Säljaren ska därför inte vara ansvarig, bland annat för interoperabilitet av data som tillhandahalls av Säljaren med nagon hardvara eller programvara fran Köparen eller tredje part, vilket inte uttryckligen anges vid den specifika tjänsten. Om köparens eller tredje parts register eller data gar förlorade eller skadas pa grund av köparens felaktiga, obehöriga eller olämpliga förfarande eller användning av data som tillhandahalls av säljaren, inklusive reverse engineering, ska säljaren inte vara ansvarig för nagon skada eller följdförlust som uppkommer pa grund av detta.
8. Köparen ska utöva alla rättigheter som följer av Säljarens ansvar för defekter, inklusive Säljarens garantiansvar, i Säljarens butik pa Pražská 145, 261 01 Příbram II. Ett krav anses vara framställt vid den tidpunkt da Säljaren har mottagit de reklamerade varorna fran Köparen eller information om ett fel i en tillhandahallen tjänst.
9. Parternas övriga rättigheter och skyldigheter i anledning av Säljarens felansvar regleras i detalj i Regler för Reklamationsförfarande, tillgängliga här.
VIII. Parternas övriga rättigheter och skyldigheter
1. Köparen förvärvar äganderätt till varorna och far rätt att använda en tjänst efter att ha betalat priset för varorna eller tjänsten i sin helhet. Om inte annat föreskrivs i tillämplig lagstiftning eller anges i Avtalet, har Köparen inom den tillhandahallna och vederbörligen betalda tjänsten rätt till en icke-exklusiv, territoriellt obegränsad och icke-överförbar rätt att använda en del av tjänsten av en karaktär som ett upphovsrättsskyddat verk, enbart för Köparens interna (personliga) behov och enbart under den period och i den utsträckning som följer av syftet med Avtalet. Om inte annat följer av tillämplig lagstiftning har Köparen i synnerhet inte rätt att reproducera verket, översätta det, bearbeta, modifiera eller ändra pa nagot annat sätt, distribuera, lana ut, hyra ut, ställa ut det eller avslöja det för allmänheten, liksom att kringga tekniska medel för skydd av rättigheter eller utföra omvänd ingenjörskonst av verket. Ett särskilt tjänstekontrakt kan ingas för att erhalla tillstand att lana ut, hyra ut, ställa ut verket eller avslöja verket för allmänheten.
2. Köparen är medveten om att programvaran och andra delar som utgör e-butikens webbgränssnitt (inklusive fotografier av erbjudna varor eller bilder av tillhandahallna tjänster) är skyddade av upphovsrätt. Köparen atar sig att inte utföra nagra aktiviteter som kan göra det möjligt för Köparen eller tredje part att göra intrang utan tillstand eller använda utan tillstand programvaran eller andra delar som utgör E-shops webbgränssnitt.
3. Vid användning av Webbgränssnittet för E-shop far Köparen inte använda mekanismer, programvara, processer eller metoder som negativt kan paverka driften av Webbgränssnittet för E-shop. Webbgränssnittet för E-shop far endast användas i den utsträckning som inte begränsar rättigheterna för andra av Säljarens kunder och som överensstämmer med dess användningssyfte.
4. I förhallande till Köparen är Säljaren inte bunden av nagra uppförandekoder i den mening som avses i avsnitt 1826 (1) (e) i civillagen. Säljaren tillhandahaller inga andra tjänster efter försäljningen av varorna eller tillhandahallandet av de beställda tjänsterna, med undantag för de tjänster som säljaren uttryckligen anger pa sin webbplats vid enskilda varor eller tjänster.
5. Köparen bekräftar att säljaren inte är ansvarig för misstag som beror pa tredje parts inblandning i webbplatsen eller pa användning av webbplatsen i strid med dess syfte.
IX. Skydd av personuppgifter
1. Säljaren uppfyller vederbörligen alla sina skyldigheter i förhallande till skyddet av personuppgifter. För tydlighetens skull har Säljaren utfärdat en särskild riktlinje för skydd av personuppgifter, som sammanfattar fragan.
X. Sändning av kommersiella meddelanden och cookies
Avbruten
XI. Leverans
1. Om inte annat avtalats ska all korrespondens som rör respektive Kontrakt levereras till den andra parten skriftligen, via e-post, personligen eller via rekommenderat brev med hjälp av en postoperatör (av avsändarens eget val). Korrespondens till Köparen kommer att levereras till den e-postadress som anges i Köparens Användarkonto.
XII. Slutbestämmelser
1. Om ett förhållande som uppstår i samband med användningen av Webbplatsen eller ett rättsförhållande som upprättas genom Avtalet innehåller ett internationellt (utländskt) element, är parterna överens om att förhållandet regleras av tjeckisk lag. Detta påverkar inte konsumentens rättigheter enligt allmänt bindande rättsliga bestämmelser.
2. Säljaren har rätt att sälja varor under handelslicensen och Säljarens verksamhet är inte föremål för något annat tillstånd. Köparen kan vända sig till säljaren med eventuella klagomål. Om köparens klagomål som lämnats in till säljaren avvisas, kommer tvisten att lösas i behörig domstol (dvs. domstol som har saklig och territoriell jurisdiktion). Handelsinspektion utförs inom ramen för dess referensvillkor av lämpligt handelslicenskontor. Köparen kan också vända sig till den tjeckiska myndigheten för handelsinspektion.
3. Organet för förlikning utanför domstol (alternativ tvistlösning) av konsumenttvister rörande de produkter och tjänster som erbjuds, säljs, tillhandahålls och förmedlas av Säljaren är den tjeckiska handelsinspektionsmyndigheten, vars Internetadress är: www.coi.cz.
4. Om någon bestämmelse i detta avtal är eller blir ogiltig eller ineffektiv, ska den ersättas av en bestämmelse vars innebörd ligger så nära den ogiltiga eller ineffektiva bestämmelsen som möjligt. Ogiltighet eller ineffektivitet i en bestämmelse ska inte påverka giltigheten av andra bestämmelser. Ändringar och tillägg till Avtalet eller GTC-C måste göras skriftligen.
5. Avtalet, inklusive GTC-C, arkiveras av Säljaren i elektronisk form och är inte tillgängligt, förutom för uppfyllandet av Säljarens skyldigheter som fastställs i tillämplig lagstiftning. Säljaren skall på begäran göra texten tillgänglig för Köparen.
6. Avtalsförhållandet mellan Köparen och Säljaren ingås för den period som bestäms av de avtalsslutande parternas vederbörliga prestation enligt respektive Avtal. Om inte de ingångna Avtalen eller GTC-C föreskriver annat i särskilda fall, har avtalsparterna inte rätt att häva Avtalet innan det är korrekt uppfyllt.
7. Leverantörens kontaktuppgifter:
Adress för leverans: Canna b2b, Pražská 145, 261 01 Pribram II, Tjeckien
E-postadress: contact@cannabizoo.com
Telefon: +420 774 243 752
Dessa allmänna villkor för försäljning till kunder träder i kraft och gäller från och med den 1.9.2024.
Exempel på formulär för frånträdande av avtal i enlighet med tillämplig rättslig reglering:
Meddelande om frånträde av avtal
- Adressat:
E-postadress:
- Låt mig informera dig om att jag frånträder avtalet om köp av dessa varor (*)/om tillhandahållande av dessa tjänster (*)
- Beställningsdatum (*)/Leveransdatum (*)
- Köparens namn och efternamn
- Köparens adress
- Köparens underskrift (endast om detta formulär skickas som pappersdokument)
- Datum
(*) Stryk det som behövs eller fyll i uppgifterna.